MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | .20.2.2011 (ISNIN) |
KELAS/MASA | 4K6– (0815-0925) dan 5K6 (945-1020 – 11.30-05-1240) |
TAJUK | Rumusan (Sebab Masyarakat Memilih Barangan Berjenama) |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat merumus petikan. |
AKTIVITI | 1.Pelajar membaca petikan. |
REFLEKSI | 6 orang pelajar (3 lelaki dan 2 perempuan masih boleh membaca tetapi tidak memahi pembacaanny. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 21.2.2012 (SELASA) |
KELAS/MASA | 4K6– (0945-1055) |
TAJUK | Sambungan Rumusan |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengenal pasti dan menulis isi tersirat dan penutup. |
AKTIVITI | 1.Pelajar menjawab soalan berkenaan isi tersirat. |
REFLEKSI | Guru menyemak searea individu kerana lebh kurang 15 orang pelajar tidak akan buat kerja jika tidak dipantau seeara individu. Pelajar mahu belajar tapi lambat memahami yang diajarkan. |
MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 22.2.2012 (RABU) |
RABU | 4K6 (705-815) + 5K6 (11.30-12.40) |
TAJUK | KOMSAS |
HASIL PEMBELAJARAN | Pemahaman Petikan Drama Tuk Wali/Tiang Cengal Dinding Sayung |
AKTIVITI | 1.Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman menggunakan ayat yang bervariasi dan gramatis. |
Refleksi | Hari ada perhimpunan. Masa pendek. Seperti dijangka masih ramai pelajar menjawab soalan menggunakan variasi ayat yang stereotaip. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu dab Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 23.2.2012 (KHAMIS) |
KELAS/MASA | 5K6– (1055-1240) – 3 masa |
TAJUK | Ujian Lisan |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar yang diuji dapat bercakap secara rasmi dan teratur. |
AKTIVITI | 1.Perbincangan dalam kumpulan. |
REFLEKSI | P&P di atas boleh bercakap tapi kurang rasmi. Guru berjaya menguji 7 orang dalam 3 masa berturut-turut. |
MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 24.2.2012 (JUMAAT) |
KELAS/MASA | 4K6– (0815-0925) |
TAJUK | Pemahaman KOMSAS |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dengan tepat dan menggunakan bahasa yang gramatis. |
AKTIVITI | 1.Pelajar baca petikan. |
REFLEKSI | Pelajar suka melakukan aktiviti tetapi mengambil masa yang panjang unmtuk mengesan jawapan yang betul. |
No comments:
Post a Comment