MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | .13-17.2.2011 (ISNIN) |
KELAS/MASA | 4K6– (0815-0925) dan 5K6 (945-1020 – 11.30-05-1240) |
TAJUK | Menulis Ayat Topik dan menghuraikannya. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat membina ayat topik ketiga dan menghuraikannya, |
AKTIVITI | 1.Pelajar membina ayat topik. |
REFLEKSI | 85% pelajar kesukaran memulakan pembinaan ayat. Ayat yang ibina juga sukar huraikan. Guru memaksa pelajar melakukan tugas. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 14.2.2012 (SELASA) |
KELAS/MASA | 4K6– (0945-1055) |
TAJUK | KOMSAS- Gelanggang Tuk Wali |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menulis sinopsis drama yang telah dibaca. Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman secara lisan. |
AKTIVITI | 1.Soalan pemahaman seara lisan dan pelajar menyatakan jawapan. |
REFLEKSI | 28 orang belum membaca drama. Yang sudah membaca dapat menjawab soalan. |
MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 15.2.2012 (RABU) |
RABU | 4K6 (705-815) + 5K6 (11.30-12.40) |
TAJUK | Tatabahasa |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat membina ayat menggunakan perkataan yang diberikan. |
AKTIVITI | 1.Pelajar membina ayat. |
Refleksi | Pencapaian pelajar agak lambat. Guru member perhatian seara individu. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu dab Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 16.2.2012 (KHAMIS) |
KELAS/MASA | 5K6– (1055-1240) – 3 masa |
TAJUK | Perbincangan tentang isu Punca Kemalangan Jalan Raya dan langkah mengatasinya. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengemukakan idea dan menghuraikan idea secara lisan dan berkesan. |
AKTIVITI | 1.Sumbang saran. |
REFLEKSI | Pelajar masih berupaya menyatakan isi tapi ada seikit kesukaran menghuraikan isi. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu dab Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 10.2.2012 (JUMAAT) |
KELAS/MASA | 4K6– (10815-925) – |
TAJUK | Perbincangan tentang isu Punca Kemalangan Jalan Raya dan langkah mengatasinya. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengemukakan idea dan menghuraikan idea secara lisan dan berkesan. |
AKTIVITI | 1.Sumbang saran. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan pandangan. Ada juga yang seperti kehilangan punca kerana sangat lambat mencatat. |
No comments:
Post a Comment