MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
13.4. 2015 (Isnin)
|
KELAS/MASA
|
5MPV - 10.20 -11.30 pagi
5K5 - 10.20 - 1130
|
TAJUK PDP
|
Sambungan menjawab 60 soalan Novel KDP
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar membaca novel dan dapat menjawab soalan-soalan
dari bab ke bab. |
AKTIVITI
|
1.Pelajar diberi soalan (60 soalan dari bab 1 hingga bab 33).
2.Pelajar berbincang untuk berkngsi jawapan.
3.Jawapan pelajar dibincang bersama.
|
REFLEKSI
|
Pelajar yang masih belum habis membaca novel didapati hanya
meniru rakan. Peljar yang telah membaca dapat menjawab soalan. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
14.4.2015 (Selasa)
|
KELAS/MASA
|
5K5 - 10.20-11.30 pagi
|
TAJUK PDP
|
Sambungan menjawab 60 soalan KDP.
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar membaca novel dan dapat menjawab soalan-soalan dari
bab ke bab. |
AKTIVITI
|
1.Pelajar diberi soalan (60 soalan dari bab 1 hingga bab 33).
2.Pelajar berbincang untuk berkngsi jawapan.
3.Jawapan pelajar dibincang bersama.
|
REFLEKSI
|
Pelajar yang kelas ini mengambil masa melebih 15 minit untuk
fokus membuat latihan. 5 orang pelajar tidak mahu menyertai perbincangan. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
15.4. 15 (Rabu )
|
KELAS/MASA
|
5MPV dan 5K5
|
TAJUK PDP
|
Membuat Rumusan - Keruntuhan Moral
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar dapat mengenal pti isi tersurat dan menulis semula rumusan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar beri makna setiap perkataan dalam soalan latihan.
2.Pelajar baca petikan perenggan demi perenggan. Pelajar diminta
menggaris perkataan yang sama erti dengan faktor/punca atau yang menggambarkan punca keruntuha moral remaja.
3.Pelajar menyatakan jawapan unuk dibincangkan.
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menyatakan isu utama/kehendak soalan dan
mengenal pasti isi isi tersurat. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu (Tambahan 2 masa)
|
TARIKH/HARI
|
16.4.2015 (Khamis)
|
KELAS/MASA
|
5K5 - 09.45-10.20 pagi
|
TAJUK PDP
|
Sambungan menjawab 60 soalanNovel KDP
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar terus membaca dan dapat menjawab soalan-soalan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar merujuk buku dan ringkasan cerita.
2.Pelajar mengemukakan jawapan.
3.Jawapan pelajar diperbetulkan. |
REFLEKSI
|
Aktiviti dianggap berjaya memaksa pelajar membaca. Kerja rumah
diberi - buat salasulah Keluarga Kamarudin. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
17.4.2015 (Jumaat)
|
KELAS/MASA
|
5K5 - 0815-09.25 pagi
|
TAJUK PDP
|
Membuat Salasilah Keluarga Kamarudin (KDP)
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar dapat membuat sejarah keluarga watak Kamauridin dan
menyiapkan salasilah keluarga. |
AKTIVITI
|
1.Pelajar menjawab soalan latihan.
2.Guru tanya jawapan pelajar dan bimbing pelajar mengemukakan
jawapan yag betul.
3.Pelajar menyiapan salasilah keluarga.
|
REFLEKSI
|
Pelajar menunjukkan kemahuan belajar kecuali 5 orang. Mereka dapat
memberi jawapan yang baik. |
No comments:
Post a Comment