TAJUK PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
11.8.2014 ( ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
5S2 (1020-1055)
|
TAJUK
| |
HASIL PEMBELAJARAN
|
CERAMAH TEKNIK MENJAWAB SOALAN BAHASA INGGERIS
|
AKTIVITI
|
PENCERAMAH: EN. GEPAT GEDIP DAN PN. JUAWANA
|
REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
12.8.2014 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (1020-1130) & 5S2 (1020-1130)
|
TAJUK
|
Komsas - OPU Daeng Menambun
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menceritakan cerita secara keseluruhan dan menjawab
soalan pemahaman.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar (telah diberi tugasa membaca hikayat ini di rumah) bercerita
secara ringkas. Guru bimbing dengan soalan.
2.Pelajar baca petikan pemahaman. 3.Pelajar buat latihan.
4.Semak jawapan sambil buat pembetulan jawapan.
|
REFLEKSI
|
Pelajar memaklumkan cerita sukar difahami kerana jalan bahasa yang
sangat mengelirukan.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
12.8.2014 (RABU)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (0705-0815)
|
TAJUK
|
Karangan - Bina Pendahuluan (Ulangkaji)
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat membina perenggan pendahuluan yang utuh.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca soalan.
2.Pelajar kenal pasti maksud soalan (aktiviti beri sinonim)
3.Pelajar bina ayat latar belakang dalam pendahuluan.
4.Pelajar kemukakan contoh. 5. Guru buat pembetulan da semak di papan hitam. |
REFLEKSI
|
Hasil pelajar masih pada tahap sederhana. Masih ada pelajar membina
ayat panjang dan tidak gramatis dan kurang relevan.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
13.8.2014 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
5S2 – 0715-0815
|
TAJUK
|
Karangan - Bina Pendahuluan (Ulangkaji)
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat membina perenggan pendahuluan yang utuh.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca soalan.
2.Pelajar kenal pasti maksud soalan (aktiviti beri sinonim)
3.Pelajar bina ayat latar belakang dalam pendahuluan.
4.Pelajar kemukakan contoh. 5. Guru buat pembetulan dan semak di papan hitam. |
REFLEKSI
|
2 - 3 orang pelajar yang rajin menghantar hasil kerja sehingga ke
pejabat
untuk dsemak. Malang yang lain memaklumkan mereka akan buat di
rumah.Guru sedaya upaya memujuk pelajar membuat latihan.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
14.8.2014 (JUMAAT)
|
KELAS/MASA
|
5MPV– 945-1040
|
TAJUK
|
Pelajar dapat menceritakan cerita secara keseluruhan dan menjawab
soalan
pemahaman.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
2.Pelajar (telah diberi tugasa membaca hikayat ini di rumah) bercerita
secara ringkas. Guru bimbing dengan soalan.
2.Pelajar baca petikan pemahaman. 3.Pelajar buat latihan.
4.Semak jawapan sambil buat pembetulan jawapan.
|
AKTIVITI
|
Pelajar dapat menceritakan cerita secara keseluruhan dan menjawab
soalan pemahaman.
|
REFLEKSI
|
Penglibatan pelajar menyeluruh walaupun hasil masih kurang
memuaskan. Jawapan pelajar kuran tepat da cara menjawab soalan
masih mengandungi kesilapan tatabahasa.
|
No comments:
Post a Comment