Minggu 38 (17-22.9.2012)
+ Sabtu Ganti
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
17.9.2012 (ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
4K6 (0705-0825)
|
TAJUK
|
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
CUTI SEMPENA HARI
MALAYSIA
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
17.2012 (ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
5K6 (815-925)
|
TAJUK
|
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
CUTI SEMPENA HARI
MALAYSIA
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu &
Pemulihan BM
|
TARIKH/HARI
|
18.9.2012 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
4K6 (0705-0815) & 0945-1020)
|
TAJUK
|
Pembetulan Kertas Peperiksaan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mengenal
pasti isi tersurat untuk merumus petikan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar bina
ayat pengenalan.
2.Pelajar cari
ayat yang menyatakan isi tersurat.
3.Guru bimbing dan betulkan. |
REFLEKSI
|
Pelajar kesukaran membezakan isi dan
bukan isi.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
19.9.2012 (RABU)
|
RABU
|
4K6
(0945-1040)
|
TAJUK
|
Karangan – Membina Ayat/Isi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat membina
ayat yang gramatis untuk mengungkapkan isi.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar beri
maksud soalan karangan.
2.Pelajar cari isi dan bina ayat. 3.Guru bombing dalam kelas sebahagian pelajar. 4. Ada ayat diboincang di depan kelas. |
Refleksi
|
Pelajar yang sama menunjukkan kesungghan
untuk belajar. Pelajar yang sama seperti pahat dan pemukul.
|
MATA PELAJARAN
|
Pemulihan Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
20.9.2012 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
4K6–
(0705-0815) & 5K6 (945-1020)
|
TAJUK
|
Tatabahasa – Gabung Ayat
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat
menyambung ayat dengan menggunakan kata hubung yang sesuai.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar
diberi latihan.
2Guru semak sambil menerangkan kesilapan pelajar. |
Refleksi
|
Lima orang pelajar tidak dapat memb uiat latihan
dengan baik.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
21.9.2012 (Jumaat)
|
KELAS/MASA
|
4K6– (10.40-11.40)
& 5K6 (0945-1020)
|
TAJUK
|
Karangan Ransangan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat
menghasilkan karangan lengkap sejumlah 250-300 perkataan tanpa bantuan guru.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar diminta membina pendahuluan.
2.Selelepas 40 minit pelajar bina isi yang pertama dalam perenggan. |
Refleksi
|
Hanya 3 orang pelajar 4K6 yang habis
tugas. Yang lain masih baru buat pengenalan. 5 orang pelajar 5K6 dapat buat.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
22.9.2012 (Sabtu)
|
KELAS/MASA
|
5K6 (0945-1020)
|
TAJUK
|
Karangan Ransangan – Pembetulan dan
perbincangan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat
menghasilkan karangan lengkap sejumlah 250-300 perkataan tanpa bantuan guru.
|
AKTIVITI
|
1.Hasil (pengenalan) yang dibuat pelajar ditu;is di
papan tulis.
2.Pelajar dimaklukan kelemahan dan kekuatan. 3.Guru juga membetulkan ayat pelajar. |
Refleksi
|
Pelajar dilihat tidak mampu untuk
memahami penerangan namun mereka suka menyalin dengan kesungguhan.
|
No comments:
Post a Comment