MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | |
KELAS/MASA | Minggu 4 adalah dari 23.1.2012 hingga 27.1.2012 |
TAJUK | Minggu 4 ialah Minggu Cuti |
HASIL PEMBELAJARAN | 23-24.1.2012 – Cuti Umum Tahun Baru Cina |
AKTIVITI | 25-27.1.2012 – Cuti Berganti 1,2 dan3 |
REFLEKSI | |
MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 30.1.2011 (ISNIN) |
KELAS/MASA | 4K6– (0845-0925) dan 5K6 (11.39-12.40) |
TAJUK | Pemahaman berdasarkan petikan Rumusan |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dan menulis jawapan dengan gramatis. |
AKTIVITI | 1.Pelajar baca petikan. |
REFLEKSI | Masih ada sejumlah kecil pelajar Tingkatan 5K65 belum begitu bersedia belajar. Mereka (Jeremy, Athur, Sylvester, dan Carol) ditegur dan diberi motivasi. Pelajar Tingkatan 4K6 lebih bersedia. Dua orang agak lambat dan mmerluykan perhatian lebih. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 31.1.2012 (SELASA) |
KELAS/MASA | 4K6– (0945-1055) |
TAJUK | Membina Perenggan Isi Karangan |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat membina perenggan isi secara kaedah deduktif yang memperlihatkan satu wacana yang utuh sebagai perenggan isi. |
AKTIVITI | 1.Guru minta pelajar menyenaraikan 3 isi bagi satu isu utama (sambungan pelajaran Minggu 2) |
REFLEKSI | Hanya 10 orang pelajar dapat disemak. Hasil semak memperlihat bahawa mereka dapat membina ayat yang gramatis dan mengaitkannya dengan isu utama. Penyemakan akan disambung hari Jumaat. · Sepatutnya guru masuk Kelas Tingkatan 5K6 pada Masa 7. Guru menghadiri mesyuarat pengurusan 1. |
MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 1.1.2012 (RABU) |
RABU | 4K6 (1130-1240) |
TAJUK | KOMSAS – Ibu dan Sungai Ceper |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat melengkapkan synopsis serpent “Ibu dan Ceper. |
AKTIVITI | 1.Pelajar ditanya soalan-soalan lisan tentang teks. * Pelajar sepatutnya sudah membaca cerpen di rumah. |
REFLEKSI | Ada 8/30 orang yang belum membaca cerpen di rumah. Guru mengingatkan mereka supaya mematuhi pesan guru. Pelajar ada membaca mudah menjawab soalan pemahaman secara lisan. |
MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 1.1.2012 (RABU) |
RABU | 5K6 (1130-1240) |
TAJUK | KOMSAS – Pahlawan Buntung |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dan bercerita tentang cerpen tersebut. |
AKTIVITI | 1.Pelajar menjawab soalan lisan daripada guru. |
REFLEKSI | Ada 8 orang juga pelajar kelas ini belum membaca teks. Mereka dinasihatklan membaca untuk memudahkan P&P. Mereka yang telah membaca dapat membuat latihan dengan baik . Akan bersambung esok. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 2.1.2012 (KHAMIS) |
KELAS/MASA | 5K6– (1055-1240) – 3 masa * bermula dari 10.15 hingga 11.45 perayaan Tahun Baharu Cina di DSS.. |
TAJUK | Sambungan KOMSAS – Pahlawan Buntung |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman. |
AKTIVITI | 1.Guru menyemak kerja pelajar di dalam kelas. |
REFLEKSI | Memang ada sekumpulan pelajar lelaki yang gemar bermain dan tidak member focus dalam kelas. Kerja mereka disemak secara lebih terperincidi depan mereka. Cara bergini bertujuan mengurangkan masalah disiplin merebak. |
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu dab Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 3.1.2012 (JUMAAT) |
KELAS/MASA | 4K6– (10815-925 – |
TAJUK | KOMSAS – sambungan Ibu dan Sungai Ceper |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman. |
AKTIVITI | 1.Guru memastikan pelajar yang masih belum ditanya soalan, |
REFLEKSI | Pelajar Marvin, Sylvester masih belum membaca. Pelajar Melayu kelas ini agak lemah. Guru menyemak buku dan didap[atoi buku mereka pun tidak ditulis dengan sistematik. |
No comments:
Post a Comment