Friday, January 29, 2010

RPH Minggu4

M4/ rph1

Tingkatan

Mata Pelajaran

Tarikh

Hari

Masa

Tingkatan 6AK1

Bahasa Melayu

25 Januari 2010

Isnin

0945-1055

Tajuk

Sub-tajuk

Objektif

Pembetulan Ujian – Latihan Morfologi 6R (Tugasan Hujung Minggu)

Latihan Keseluruhan Tajuk Morfologi

Pelajar dapat mengenal pasti jawapan bagi semua soalan yang diberikan.



Aktiviti

1.Pelajar bertukar latihan.

2. Perbincangan.

3. Soal jawab.

4. Guru merumuskan perbincangan dan penerangan.

Refleksi/Catatan

Tiga orang pelajar tidak membawa Kertas Tugasan. Pembetulan dijalankan dalam kelas.

M4/rph2

Tingkatan

Mata Pelajaran

Tarikh

Hari

Masa

Tingkatan 6AK1

Bahasa Melayu

26 Januari 2010

Selasa

0815-0945

Tajuk

Sub-tajuk

Objektif

Pembentangan: Tajuk WACANA oleh Kumpulan 3 Wacana

Pelajar dapat menghasilkan Peta Konsep untuk keseluruhan tajuk WACANA. Pelajar dapat menyampaikan tajuk ini dengan lancar.



Aktiviti

  1. Pelajar bentang.
  2. Perbincangan.
  3. Soal jawab.
  4. Guru rumus dan tokok tambah.

Refleksi/Catatan

Pelajar menggunakan 10 baki untuk membaiki peta konsep dan mengemas kini nota.


  • Guru akan hadir lewat pada 27.1.2010 kerana menghadiri Upacara pengkebumian saudara dan juga jiran sebelah rumah yang meninggal dunia pada 26.1.2010. (Bapa bekas GSTT 2009)
  • PK 1 telah dimaklumkan jam 5.00 petang pada 26.1.2010.
  • Pukul 1.40 petang ada Sesi Pendaftaran Penyelidikan bersama pelajar di Dewan Sri Sadong. Tamat 2.30 petang.

M4/rph4

Tingkatan

Mata Pelajaran

Tarikh

Hari

Masa

Tingkatan 6AK1

Bahasa Melayu

26 Januari 2010

Jumaat

1045-1155

Tajuk

Sub-tajuk

Objektif

Menulis Karangan

Membina Perenggan Isi Karangan

Pelajar dapat membina perenggan isi karangan dengan menggunakan kaedah deduktif: ayat tesis, huraian, percontohan dan rumusan.kesimpulan.



Aktiviti

  1. Pelajar diberi tajuk karangan ( Sharifah Syewd Abdul Rahman et al 2007:255).
  2. Bincangkan isi-isi. Pelajar berikan pendapat.
  3. Pelajar tulis dan huraikan satu isi.
  4. Pelajar diminta menyenaraikan ayat topik yang gramatis dan lengkap.
  5. Pelajar buat penghuraian berdasarkan panduan yang diberikan guru.
  6. Hasil beberapa orang pelajar ditulis di papan tulis untuk dibincangkan.

Refleksi/Catatan

Selepas perbincangan dan latihan pontan, pelajar diberi tugasan untuk dibuat di rumah.


  • Esok sabtu 30.1.2010 GURU memantau Latihan Dalaman Pembestarian Sekolah (Siti Zaharah dan Kamsiah Asen di Bilik Akses.

2 comments:

Hj Rambli Zainudin said...

Tahniah! RPH yang lengkap dan teratur.

izazin said...

sungguh menarik