M5: /rph..1
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 1 Februari 2010 Isnin 0945-1055 |
Tajuk Sub-tajuk Objektif | Perbincangan Tentang Hasil Karangan Memoranda Menyemak bersama hasil Karangan memoranda Pelajar dapat menilai dan mengenal pasti kelemahan dan kekuatan binaan perenggan isi karangan rakan yang dijadikan contoh penilian. |
Aktiviti |
|
Refleksi/Catatan | Sekurang-kurangnya 5 orang pelajar yang mendapati karangan mereka tidak mengandungi ciri-ciri wacana( runtutan) membaiki ciri tersebut. Mereka menunjukkan faham akan maksud wacana karangan yang longgar iaitu tidak utuh. Yang lain turut belajar barangkali. |
M5 /rph2
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 2 Februarii 2010 Selasa 0815-0945 |
Tajuk Sub-tajuk Objektif | Pembentangan Kumpulan – Retorik Retorik Pelajar dapat menyatakan dan memetakan tajuk retorik dengan tepat dan padat. |
Aktiviti |
|
Refleksi/Catatan | Kumpulan pembentang telah menunjukkan tuagasan yang baik. Kelemahannya : Tiada contoh jenis retorik disertakan. |
M5 /rph3
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 3 Februari 2010 Rabu 0945-1055 |
Tajuk Sub-tajuk Objektif | Analisis Teks Analisis Kesilapan Pelajar dapat mengenal pasti kesilapan penggunaan kata, frasa dan ayat dalam petikan yang diberikan. |
Aktiviti | 1. Pelajar meneliti teks dan mengenal pasti kesilapan. 2. Jawapan pelajar dibincangkan 3. Latihan tambahan diberikan jika ada masa. |
Refleksi/Catatan | Pelajar hanya dapat membuat 3 soalan daripada 8 soalan. Latihan akan dibincang pada hari Jumaat ini. |
M5 /rph..4
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 5 Februari 2010 Jumaat 1045-1155 |
Tajuk Sub-tajuk Objektif | Sambungan Analisis Kesilapan Analisis Teks Pelajar dapat menyatakan ulasan bagi setiap kesilapan yang dikesan. |
Aktiviti | 1.Perbincangan. Pelajar bincang danjawab soalan guru. 2.Penerangan. 3.Pelajar buat pembetulan. |
Refleksi/Catatan | Sekumpulan kecil pelajar masih sangat sukar untuk menyatakan ulasan kesilapan. |
M5 /rph..5
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 6 Februari 2010 Rabu/Sabtu 0945-1055 |
Tajuk Sub-tajuk Objektif | Rumusan Memahami Petikan dan merumusnya. Pelajar dapat mengenal pasti isu utama dan isi-isi sokongan utama dan penutup petikan dibaca. |
Aktiviti |
|
Refleksi/Catatan | Pelajar dapat memetik ayat kunci namun beberapa orang pelajar tidak dapat menulis semula ayat tersebut dalam perkataan sendiri atau sekurang-kurangnya menggunakan perkataan yang sama erti. Pelajar berjaya memetik isi sokongan berdasarkan isu utama. |
No comments:
Post a Comment