MATA
PELAJARAN
|
Bahasa
Melayu
|
TARIKH/HARI
|
7.7.
2015 (Isnin)
|
KELAS/MASA
|
5K5
- 10.20 – 1130 pagi
|
TAJUK
PDP
|
Pemahaman
– Punca Obesiti
|
OBJEKTIF
PDP
|
Pelajar
dapat menjawab soalan pemahaman.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar
baca petikan.
2.Pelajar
jawab soalan lisan.
3.Pelajar
jawab soalan bertulis.
4.Pelajar
merumus petikan secara lisan.
5.Perbincangan
jawapan.
|
REFLEKSI
|
Guru
masih belum begitu berjaya memujuk pelajar menjawab soalan dan mengguakan
fikiran. Waaupu sudah dibahagi dalam kumplan unuk cari jawapan namun majoriti
suka berbual kosong. Jawapan tidak membayaknan focus belajar.
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa
Melayu
|
TARIKH/HARI
|
8.7.2015
(Selasa)
|
KELAS/MASA
|
5MPV
- 10.20-11.30 pagi
|
TAJUK
PDP
|
Pemahaman
– Punca Obesiti
|
OBJEKTIF
PDP
|
Pelajar
dapat menjawab soalan pemahaman.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar
baca petikan.
2.Pelajar
jawab soalan lisan.
3.Pelajar
jawab soalan bertulis.
4.Pelajar
merumus petikan secara lisan.
5.Perbincangan
jawapan.
|
REFLEKSI
|
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa
Melayu
|
TARIKH/HARI
|
9.7.
2015 (Rabu)
|
KELAS/MASA
|
5K5
- 09.45-10.20 pagi & 5MPV (1130-1240)
|
TAJUK
PDP
|
Rumusan
|
OBJEKTIF
PDP
|
Pelajar
dapat merumuskan petikan dengan tepat dan
dengan ayat sendiri.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar
baca petikan secara senyap.
2.Pelajar
bina ayat pengenalan.
3.Pelajar
kenal pasti ayat-ayat yang mengungkapkan punca obesiti.
4.Pelajar
nyatakan aat secara lisan. Guru perbetulkan ayat yang sama variasi, salah
tatabahasa dan salah fakta.
5.Pelajar
bin ayat untuk megngkapkan isi tersirat.
6.Pelajar
bia ayat penutup.
7.Perbincangan
dan pembetulan.
|
REFLEKSI
|
Pelajar
masih mengekalkan ayat teks sepenunya. Pelajar dapat mengesan isi .
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa
Melayu (Tambahan 2 masa)
|
TARIKH/HARI
|
10.7.
2015 (Khamis)
|
KELAS/MASA
|
5K5
- 09.45-10.20 pagi
|
TAJUK
PDP
|
Tatabahasa
|
OBJEKTIF
PDP
|
Pelajar
dapat melengkapkan ayat dengan subjek/predikat/keterangan ayat.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar
buat latihan bertulis.
2.Guru
membetulkan jawapan pelajar dengan penerangan.
3.Pelajar
meneruskan latihan.
|
REFLEKSI
|
Pelajar
dapat melihat perkaitan dan tugas fungsi subjek/predikat dan keterangan dalam
ayat. Melalui kesilapan yang dilakukan guru mudah menerangkan peraturan
tatabahasa dan pelajar juga mudah faham.
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa
Melayu (Tambahan 2 masa)
|
TARIKH/HARI
|
11.7.2015
(Jumaat)
|
KELAS/MASA
|
5K5
- 0815-0945 pagi dan 5MPV 10.40-11.40
|
TAJUK
PDP
|
Tatabahasa
– sambung pdp kelmarin
|
OBJEKTIF
PDP
|
Pelajar
dapat melengkapkan ayat dengan subjek/predikat/keterangan ayat.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar
buat latihan bertulis.
2.Guru
membetulkan jawapan pelajar dengan penerangan.
3.Pelajar
meneruskan latihan.
|
REFLEKSI
|
Pelajar
belajar santai dan mudah menerima pelajaran. Pelajar tidak suka berfikir
secara berat.
|
No comments:
Post a Comment