MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
30.3.2015 (Isnin)
|
KELAS/MASA
|
5K5 - 10.20 -11.30 pagi
|
TAJUK PDP
|
Sambungan Memindah Cakap Ajuk
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar dapat memindah cakap ajuk
(dialog) ke cakap pindah.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca dialog.
2.Pelajar terus pindah ayat demi ayat.
3.Guru menyemak latihan bersama pelajar
4.di depan kelas,
5.Langkah 1-3 diulang
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menkar ayat mudah tetapi
masih kesukaran menukar ayat kompleks.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
31.3.2015 (Selasa)
|
KELAS/MASA
|
5K5 - 10.20-11.30 pagi
|
TAJUK PDP
|
Sambungan Memindah Cakap Ajuk
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar dapat memindah cakap ajuk (dialog) ke cakap
pindah.
|
AKTIVITI
|
1Pelajar baca dialog.
2Pelajar terus pindah ayat demi ayat.
3Guru menyemak latihan bersama pelajar
di depan kelas,
4.Langkah 1-3 diulang
|
REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
1.4. 15 (Rabu )
|
KELAS/MASA
|
5MPV dan 5K5
|
TAJUK PDP
|
Pemahaman - Drama Tiang Cengal Dinding
Sayung
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar dapar bercerita tentang sinopsis
keseluruhan drama dan menjawab soalan pemahaman
petikan
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar bercerita tenang drama yang dibaca di rumah.
2.Soal jawab ngkas secara lisan secara ringkas.
3.Pelajar buat latihan.
4.Jawapan pelajar dibincangkan.
|
REFLEKSI
|
Semua pelajar tidak habis membaca drama seperti yang
disuruh. Akhiiiiiirnya guru bantu dan bercerita.
Inilah nasibnya mengajar
kelas yang hampir hujung . Mereka hanya tunggu jawapan.
Malas untuk berfikir. Walaupun diransangkan dengan
aktiviti.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu (Tambahan 2 masa)
|
TARIKH/HARI
|
2 4.2015 (Khamis)
|
KELAS/MASA
|
5K5 - 09.45-10.20 pagi
|
TAJUK PDP
|
Karangan - Mengenal pasti isi-isi karangan dan menghuraikan
isi
|
OBJEKTIF PDP
|
Pelajar dapat menjana isi-isi karangan dan membina sebuah
perenggan isi
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca dan kenal pasti isu utama karangan bergambar.
2.Pelajar menjana isi-isi karangan (Ancaman kafe alam maya )
3.Pelajar buat ayat topik.
4.Pelajar bina perenggan isi karangan.
5.Guru menyemak karangan pelajar bersama.
|
REFLEKSI
|
Pelajar tidak dapat menyatakan isi-isi karangan. Guru akhirnya
membantu pelajar menyatakan isi-isi karangan dan pelajar bina ayat topik. Hanya 4 orang
pelajar sahaja dapat membna ayat topik yang betul, pendek
dan tepat.
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
3.4.2015 (Jumaat)
|
KELAS/MASA
|
5K5 - 0815-09.25 pagi & 5MPV- 10.55-11.40 pagi
|
TAJUK PDP
| |
OBJEKTIF PDP
|
GOOD FRIDAY
|
AKTIVITI
| |
REFLEKSI
|
No comments:
Post a Comment