TAJUK PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
29.9..2014 ( ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
5S2 (1020-1055)
|
TAJUK
|
KOMSAS - Pasar Perasaan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dan menjelaskan
ringkasan/mesej sajak. |
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca sajak.
2.Pelajar perjelas perbendaharaan kata. 3.Pelajar menerangkan maksud dari ungkapan ke ungkapan. 4.Pelajar jawab soalan secara betulis. 5.Perbincangan tentang jawapan. |
REFLEKSI
|
Soalan pendapat masih belum dapat dibuat dengan baik oleh
pelajar. Jawapan pelajar agak meleret. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
30.9.2014 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (1020-1130) & 5S2 (1020-1130)
|
TAJUK
|
Buat Rumusan tentang petikan punca kelemahan diri.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat merumuskan petikan dengan baik.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar merumuskan petikan.
3.Guru minta pelajar nyatakan ayat pendahuluan dan bincang
kesilapan pelajar.
4.Pelajar kenal pasti ayat yang mengungkapkan isi tersurat.
5. Pelajar kenal pasti ayat yang mengungkapkan isi tersirat
6.Perbincangan tentang isi tersurat dan tersirat.
7.Pelajar buat penutup.
|
REFLEKSI
|
Petikan agak mudah dan pelajat dapat mencari isi tersurat
tetapi bukan tersirat. Masih ramai pelajar belim begitu mahir buat kesimpulan. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
1.10.2014 (RABU)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (0705-0815)
|
TAJUK
|
KOMSAS - Pasar Perasaan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dan menjelaskan
ringkasan/mesej sajak. |
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca sajak.
2.Pelajar perjelas perbendaharaan kata. 3.Pelajar menerangkan maksud dari ungkapan ke ungkapan. 4.Pelajar jawab soalan secara betulis. 5.Perbincangan tentang jawapan. |
REFLEKSI
|
Pelajar kelas ini menghadapi masaah yang sama dengan
kelas 5S2.. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
2.10.2014 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
5S2 – 0715-0815
|
TAJUK
|
Pemahaman Petikan Rumusan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat merumuskan petikan dengan tepat dan
menggunakan ayat yang gramatis |
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar buat rumusan. 3.Pelajar nyatakan ayat mula (dua tiga orang pelajar).
4.Pelajar kenal pastisisi tersurat.
5.Bincang ayat dan isi yang dibuat pelajar.
6.Pelajar kenal pasti isi tersirat dan bincang.
7.Pelajar buat kesimpulan.
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengenal pasti isi tersurat dan tersirat dengan
mudah. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
3.10.2014 (JUMAAT)
|
KELAS/MASA
|
5MPV– 945-1040
|
TAJUK
|
Pemahaman Petikan Rumusan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat merumuskan petikan dengan tepat dan
menggunakan ayat yang gramatis |
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar buat rumusan. 3.Pelajar nyatakan ayat mula (dua tiga orang pelajar).
4.Pelajar kenal pastisisi tersurat.
5.Bincang ayat dan isi yang dibuat pelajar.
6.Pelajar kenal pasti isi tersirat dan bincang.
7.Pelajar buat kesimpulan.
|
REFLEKSI
|
Pelajar masih kesukaran megenal pasti isi tersirat. Masih ada
pelajar membina ayat yang tidak gramatis. |
No comments:
Post a Comment