TAJUK
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
28.4.2014 ( ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
5S2 (1020-1055)
|
TAJUK
|
Mebincangkan Tugasan - Karangan (Pendahuluan & Binaan Isi)
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menggunakan latar belakang soalan sebagai latar belakang
dan pendahuluan dan membina ayat topik yang gramatis dan menghuraikan isi secara beruntut da bertaut. |
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca soalan berdasarakan sedaran yang diberikan.
2.Pelajar nyatakan kata kunci dan beri makna. 3.Pelajar baca pendahuluan di depan. (yang terpilih) 4.Guru komen tentang pendahuluan dari aspek kerelevannan latar belakang dan pelisan isu utama. 5. Pelajar tulis ayat topik. Bincang dari aspek ketepatan isi dan tatabahasa.
6. Pelajar baiki semula penulisan ayat topik sementara guru
menyemak kerja pelajar dari meja ke meja. |
REFLEKSI
|
Hanya 6 orang yang membuat tugasan dengan sempurna. Yang lain
tidak buat dan ada yang tidak sempurna.
Pelajar dikerah membuatnya di dalam kelas.
Kerja rumah - Cempaka Berdarah - 3 Set Soalan diberikan sebagai
latihan tambahan.) Ulang kaji Tingatan 4. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
22.4.2014 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (1020-1130) & 5S2 (1020-1130)
|
TAJUK
|
Mebincangkan Tugasan - Karangan (Pendahuluan & Binaan Isi)
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menggunakan latar belakang soalan sebagai latar
belakang dan pendahuluan dan membina ayat topik yang gramatis dan menghuraikan isi secara beruntut da bertaut. |
AKTIVITI
|
2.Pelajar baca soalan berdasarakan sedaran yang diberikan.
2.Pelajar nyatakan kata kunci dan beri makna. 3.Pelajar baca pendahuluan di depan. (yang terpilih) 4.Guru komen tentang pendahuluan dari aspek kerelevannan latar belakang dan pelisan isu utama. 5. Pelajar tulis ayat topik. Bincang dari aspek ketepatan isi dan tatabahasa.
6. Pelajar baiki semula penulisan ayat topik sementara guru menyemak
kerja pelajar dari meja ke meja. |
REFLEKSI
|
Hanya 6 orang yang membuat tugasan dengan sempurna. Yang lain
tidak buat dan ada yang tidak sempurna.
Pelajar dikerah membuatnya di dalam kelas.
Kerja rumah - Cempaka Berdarah - 3 Set Soalan diberikan sebagai
latihan tambahan.) Ulang kaji Tingatan 4. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
30.4.2014 (RABU)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (0705-0815)
|
TAJUK
|
KOMSAS - Cempaka Berdarah (Ulang kaji Tg.4)
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menyatakan sinopsis drama Cempaka Berdarah dan
menjawab soalan-soalan berkenaan persoalan, nilai dan pengajaran. |
AKTIVITI
|
1. Pelajar yang ingat bercerita tentang drama tersebut. Guru bantu.
2. Pelajar diminta menulis secara ringkas rama tersebut dalam 10 minit. 3.Pelajar menjawab soalan pemahaman tentang perwatakan, persoalan, pengajaran dan latar masyarakat. |
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menjawab soalan. Guru membantu pelajar dengan
membuat carta dan peta minda. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
1.5.2014 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
5S2 – 0715-0815
|
TAJUK
| |
HASIL PEMBELAJARAN
|
1 MEI - CUTI HARI PEKERJA
|
AKTIVITI
| |
REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
25.4.2014 (JUMAAT)
|
KELAS/MASA
|
5MPV– 0715-0815
|
TAJUK
|
KOMSAS - Cempaka Berdarah (Ulang kaji Tg.4)
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menyatakan sinopsis drama Cempaka Berdarah dan
menjawab soalan-soalan berkenaan persoalan, nilai dan pengajaran. |
AKTIVITI
|
1. Pelajar yang ingat bercerita tentang drama tersebut. Guru bantu.
2. Pelajar diminta menulis secara ringkas rama tersebut dalam 10 minit. 3.Pelajar menjawab soalan pemahaman tentang perwatakan, persoalan, pengajaran dan latar masyarakat. |
REFLEKSI
|
Pelajar dapat menjawab soalan. Guru membantu pelajar dengan
membuat carta dan peta minda. |
No comments:
Post a Comment