14.4.2014 - 18.4.2014
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
7.4.2014 ( ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
5S2 (1020-1055)
|
TAJUK
|
Membuat Pengenalan - Petikan Rumusan Kenaikan Harga Barang
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat membina pengenalan dan merumus perenggan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar buat latihan mengubahsuai pengenalan. 3.Guru menyemak latihan pelajar dan membinsangkan kelemahan dan kekutaan. |
REFLEKSI
|
Beberapa orang pelajar masih menunjukkan kelemahan.
Latar belakang dalam pengenalan menunjukkan pelajar masih lemah dalam memilih latar yang tepat untuk sesuatu isu. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
8.4.2014 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (1020-1130) & 5S2 (1020-1130)
|
TAJUK
|
Membuat Pengenalan - Petikan Rumusan Kenaikan Harga Barang
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat membina pengenalan dan merumus perenggan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar buat latihan mengubahsuai pengenalan. 3.Guru menyemak latihan pelajar dan membinsangkan kelemahan dan kekutaan. |
REFLEKSI
|
Beberapa orang pelajar masih menunjukkan kelemahan.
Latar belakang dalam pengenalan menunjukkan pelajar masih lemah dalam memilih latar yang tepat unuk sesuatu isu. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
9.4.2014 (RABU)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (0705-0815)
|
TAJUK
| |
HASIL PEMBELAJARAN
|
Ke JPN Kuching. Hantar Maklumat Data SPA dan
membincangkan yang telah dibuat. Pn. Syuahaida Safian tiada. Data bersama 55 pelan lantai ditinggalkan pada Pn. Marzina. Pukul 12 saya hantar lagi melalui emel kpd Pn. Syuahaida. Sent emel menunjukkan berjaya dihantar (1.7 megabite) |
AKTIVITI
| |
REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
10.4.2014 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
5S2 – 0715-0815
|
TAJUK
|
Sajak Bangkitlah
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dengan tepat.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca sajak secara senyap dan nyaring.
2.Pelajar perjelaskan maksud setiap rangkap sajak. Guru soal. 3.Pelajar terangkan maksud perkataan sukar. Guru bimbing. 4.Pelajar jawab semua soalan pemahaman secara bertulis. |
REFLEKSI
|
Pelajar menunjukkan minat unyuk mendengar pebincangan.
PdP disambung dengan memberikan kerja rumah kepada pelajar. Soalan tambahan diberikan. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
11.4.2014 (JUMAAT)
|
KELAS/MASA
|
5MPV– 0715-0815
|
TAJUK
|
Sajak Bangkitlah
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dengan tepat.
|
AKTIVITI
|
2.Pelajar baca sajak secara senyap dan nyaring.
2.Pelajar perjelaskan maksud setiap rangkap sajak. Guru soal. 3.Pelajar terangkan maksud perkataan sukar. Guru bimbing. 4.Pelajar jawab semua soalan pemahaman secara bertulis. |
REFLEKSI
|
Pelajar agak lambat menjawab soalan pemahama bertulis.
Mereka suka akan pdp ini tetapi lambat memahami mesj sajak. Mereka perlu banatan secara terus. |
No comments:
Post a Comment