MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
31.3.2014 ( ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
5S2 (1020-1055)
|
TAJUK
|
Pembetulan Kertas 1
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mengenal pasti kesilapan yang dilakukan.
|
AKTIVITI
|
1. Guru memaklumkan kesilapan umum dalam
Karangan Bahagian A.
2. Guru memaklumkan kesilpanan umum dalam
karangan Bahagian B.
3. Pelajar diminta menulis karangan Surat Rasmi
sebagai pengukuhan tentang kesilpan yang dibuat. |
REFLEKSI
|
Pelajar kelas ini masih mahu belajar walaupun masih
mahu banyak bercakap. Mereka sukar mengikis tabiat suka bercakap. Keputusan AR 1 dalam Ujian 1 agak menggalakkan. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
1.4.2014 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (1020-1130) & 5S2 (1020-1130)
|
TAJUK
|
Pembetulan Kertas 1
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mengenal pasti kesilapan yang dilakukan.
|
AKTIVITI
|
1.Guru memaklumkan kesilapan umum dalam Karangan
Bahagian A. 2.Guru memaklumkan kesilpanan umum dalam karangan Bahagian B.
3.Pelajar diminta menulis karangan Surat Rasmi
sebagai pengukuhan tentang kesilpan yang dibuat. |
REFLEKSI
|
Keputusan masih baik. Dua gagal (25 markah).
|
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
2.4.2014 (RABU)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (0705-0815)
|
TAJUK
|
Pembetulan Kertas 2
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mengenal pasti kesilapan dan kelemhan
dalam jawapan mereka. |
AKTIVITI
|
1.Guru buat pembetulan / kelemahan umum dalam rumusan,.
2..Pelajar membina ayat - aspek ini sangat lemah.
Guru bantu dan beri tip teknik membina ayat dengan mengenal pasti kelas kata kata majmuk yang diberikan. 3.Guru menerangkan sebab pelajar tidak memperoleh markah baik dalam setiap aspek soalan. |
REFLEKSI
|
Pelajar diminta membina ayat dan guru membantu dengan
menukarkan kata majmuk menjadi frasa. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
3.4.2014 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
5S2 – 0715-0815
|
TAJUK
|
Pembetulan - Tatabahasa Soalan 3b
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mengenal pasti ayat-ayat tunggal dalam
ayat majmuk dan mengasingkannya. |
AKTIVITI
|
1. Pelajar mengenal pasti kata hubung dalam ayat majmuk.
2.Pelajar mengasingkan ayat dan mengenal pasti subjek ayat dan predikat ayat. 3. Latihan tambahan utnuk mengukuh pemahaman. |
REFLEKSI
|
Pelajar menunjukkan kesunguhan mempelajari teknik
memisahkan ayat majmuk kepada ayat tunggal. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
4.4.2014 (JUMAAT)
|
KELAS/MASA
|
5MPV– 0715-0815
|
TAJUK
|
Pembetulan - Tatabahasa Soalan 3b
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mengenal pasti ayat-ayat tunggal dalam
ayat majmuk dan mengasingkannya. |
AKTIVITI
|
1. Pelajar mengenal pasti kata hubung dalam ayat majmuk.
2.Pelajar mengasingkan ayat dan mengenal pasti subjek ayat dan predikat ayat. 3. Latihan tambahan utnuk mengukuh pemahaman. |
REFLEKSI
|
Pelajar menunjukkan kesunguhan mempelajari teknik
memisahkan ayat majmuk kepada ayat tunggal. |
No comments:
Post a Comment