MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
4.2.2013/Isnin
|
KELAS/MASA
|
5MPV /1055-1205
|
TAJUK
|
Tatabahasa
– Cakap Ajuk ke Cakap Pindah
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menukarkan dialog kepada
cakap pindah.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca dialog
sambil berlakon.
2.Pelajar tukar dialog kepada cakap pindah. 3. Jawapan pelajar dibincangkan. |
REFLEKSI
|
Perbincangan secara
terbuka berjaya memperlihatkan kessilapan umum pelajar semasa menukarkan
cakap ajuk ke cakap pindah.
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
5.2.2013/Selasa
|
KELAS/MASA
|
5K10 (0705-0815)
|
TAJUK
|
Tatabahasa
– Cakap Ajuk ke Cakap Pindah
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menukarkan dialog kepada
cakap pindah.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca dialog
sambil berlakon.
2.Pelajar tukar dialog kepada cakap pindah. 3. Jawapan pelajar dibincangkan. |
REFLEKSI
|
Guru memudahkan teks dialog. Pelajar dapat menukarkan dialog kecuali
5 orang yang tidak mahu belajar.
|
MATA
PELAJARAN
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
5.2.2013/Selasa
|
KELAS/MASA
|
5K6 (0945-1130)
|
TAJUK
|
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
|
AKTIVITI
|
Guru ada mesyuarat bersama
pengurusan (APC)
|
Refleksi
|
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
6.2.2013/Rabu
|
KELAS/MASA
|
5MPV/5K10
|
TAJUK
|
Pemahaman
– Hikayat Langbuana
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menjawab soalana yang
ditanya.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca teks yang
disediakan.
2.Pelakjar jawab soalan. 3.Jawapan pelajar dibincangkan dari sudut ketepatan isi dan tatabahasa ayat., |
REFLEKSI
|
Masih ada pelajar terikat
dengan gaya bahasa soalan dalam menjawab soalan.
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
6.2.2013/Rabu
|
KELAS/MASA
|
5K10
|
TAJUK
|
Ujian
Lisan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat menjawab soalan-soalan berkenaan dengan tajuk perbincangan pada
hari Sabtu iaitu punca obesiti.
|
AKTIVITI
|
1.Guru memanggil beberapa
orang pelajar dan menyoal mereka.
2.Pelajar menjawab soalan. |
REFLEKSI
|
Pelajar yang ditaksir
dapat menjawab soalan dan dapat menghuraikan jawapan apabila ditanya.
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
7.1.2013/Khamis
|
KELAS/MASA
|
5MPV
|
TAJUK
|
Perbincangan
tajuk karangan: Pemanasan Global dan faktornya
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mentakrifkan tajuk karangan
dan menghuraikan isi-isi karangan secara lisan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar menyatakan
maksud ‘pemanasan global’.
2.Pelajar menyatakan faktor yang menyebabkan pemanasan global. 3.Guru memanggil dua- tiga orang pelajar bercakap semula tajuk di depan. |
REFLEKSI
|
Pelajar yang diminta
membincangkan tajuk bercakap dengan baiknya.
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
7.2.2013/Khamis
|
KELAS/MASA
|
5K10 (1130-1240
|
TAJUK
|
Perbincangan
tajuk karangan: Pemanasan Global dan faktornya
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat mentakrifkan tajuk karangan
dan menghuraikan isi-isi karangan secara lisan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar menyatakan
maksud ‘pemanasan global’.
2.Pelajar menyatakan faktor yang menyebabkan pemanasan global. 3.Guru memanggil dua- tiga orang pelajar bercakap semula tajuk di depan. |
REFLEKSI
|
Pelajar hanya dapat menjawab soalan mudah
untuk mengesan sama ada mereka memahami tajuk yang dibincangkan. Mereka hanya
boleh bercakap satu ayat yang mengandungi kesilapan tatatabahasa di depan tetapi masih mahu mencuba.
|
No comments:
Post a Comment