Sunday, June 17, 2012

RPH Minggu 24


·         M 24 (11- 15.6.2012)

MATA PELAJARAN
Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
11.6.2012 (ISNIN)
KELAS/MASA
5K6 – 0705-0815
TAJUK
PEMBETULAN KERTAS 1
HASIL PEMBELAJARAN
·         Guru baru balik dari Taklimat SPMU di Miri 9.6.2012 *Sabtu)
AKTIVITI
·         Kelas hari ini akan dilaksanakan pada Khamis 14.6.2012
·         Ahad – Sekolah masih bercuti dari 25.5.2012 – 10.6.2012
REFLEKSI
·         Guru ke Bilik Kebal untuk menyemak dan mengambil bahan dan alat tulis SPM (U) 2012
·         P&P tidak dapat dijalankan kerana sibuk dengan persediaan untuk pengawasan SPM(U) esok dan lusa (termasuk mengubungi Pengawas-pengawas SPMU.

MATA PELAJARAN
Pemulihan Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
12.6.2012 (SELASA)
KELAS/MASA
4K6– (0815-0925), (0945-10.55)
TAJUK

HASIL PEMBELAJARAN
Guru mengawas SPM(U) 2012 di SMK Tarat
AKTIVITI

REFLEKSI


MATA PELAJARAN
Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
13.5.2012 (RABU)
RABU
 4K6 (11.30-12.40) & 5K6 (1055-1240) 
TAJUK

HASIL PEMBELAJARAN
Guru mengawas SPM(U) 2012 di SMK Tarat
AKTIVITI

Refleksi


MATA PELAJARAN
Pemulihan   Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
14.6.2012 (KHAMIS)
KELAS/MASA
 5K6– (1055-11.30) & 4K6 (0945-1055)
TAJUK
Pembetulan Kertas 2
HASIL PEMBELAJARAN
Pelajar dapat merumus petikan mengikut format dan laras bahasa yang diajarkan.
AKTIVITI
1.Pelajar nyatakan ayat pendahuluan. Guru perbetulkan.
2.Pelajar kesan isi tersurat. Guru minta pelajar tulis ayat dlm papan tulis.
3.Pelajar cari isi tersirat dan kesimpulan.

REFLEKSI
60% pelajar kedua-dua kelas tidak begitu berminat mendengar dan belajar. Guru memujuk pelajar dan bertegas meminta pelajar member perhatian.

MATA PELAJARAN
Pemulihan   Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
15.5.2012 (JUMAAT)
KELAS/MASA
4K6– (0945-1040) – (1040-1140)
TAJUK
Pembetulan Kertas B2
HASIL PEMBELAJARAN
Pelajar dapat menulis jawapan pemahaman yangh betul dan menggunakan ayat yang gramatis.
AKTIVITI
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar jawab soalan. Guru perbetulkan ayat dan jawapan.
REFLEKSI
Pelajar masih lemah dalam pemahaman. Mereka tidak dapat mengesan jawapan yang betul.

No comments: