M 18 (30.4
-4.5.2012)
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
30.4.2012 (ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
4K6– (0705-0815) dan (5K6)1205-1240)
|
TAJUK
|
Membina Ayat Majmuk Keterangan
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat
membina ayat majmuk keterangan.
|
AKTIVITI
|
1.Guru memberikan contoh ayat yang ada keterangan.
2.Pelajar diminta mengenal pasti subjek dan predikat ayat dan keterangan ayat. 3.Pelajar membina ayat dengan menggunakan keterangan yang disediakan. 4.Guru semak dari meja ke meja. |
REFLEKSI
|
Semua pelajar buat
kerja kecalia Wong, Stalon, Sylvester tidak mahu buat kerja. Hanya
salin drp rakan. Yanmg lan mencuba.
|
MATA
PELAJARAN
|
Pemulihan Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
1.5.2012 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
4K6– (0815-0925), (0945-10.55)
|
TAJUK
|
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
CUTI HARI PEKERJA
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
2.5.2012 (RABU)
|
RABU
|
5K6
(1055-1240) & 4K6 (11.30-12.40)
|
TAJUK
|
Sambungan :
Membina perenggan isi
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat membina ayat topik dan
menghuraikan isi.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar bina ayat topik.
2.Guru pilih ayat topik yang bermasalah dan bincangkan sebab silap. 3.Pelajar huraikan. 4.Guru pilih huraian yang bermasalah untuk diperbincangkan. |
Refleksi
|
|
MATA
PELAJARAN
|
Pemulihan Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
3.5.2012 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
5K6–
(1055-11.30) & 4K6 (705-815)
|
TAJUK
|
Komsas - Ulangkaji
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat
menyampaikan rumusan cerita dalam Novel Melunas Rindu
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar jawab soalan.
2.Pelajar bercerita dengan bantuan rakan dan guru. 3.Pelajar menceritakan watak utama – Fuad. |
REFLEKSI
|
50% pelajar sudah lupa akan novel Tingkatan 4.
|
MATA
PELAJARAN
|
Pemulihan Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
4.5.2012 (JUMAAT)
|
KELAS/MASA
|
4K6– (1015-925) –
|
TAJUK
|
Ujian Lisan 4 orang pelajar yang kerap
tidak hadir.
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
Guru menguji 4 orang pelajar. Pelajar yang lain
membuat latihan menjawab soalan komsas.
|
No comments:
Post a Comment