Saturday, April 28, 2012


M 15 (9-13.4.2012)
MATA PELAJARAN
Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
9.4.2012 (ISNIN)
KELAS/MASA
5K6– (0705-0815) dan 1205-1240)
TAJUK

HASIL PEMBELAJARAN
CUTI PERISTIWA SEMPENA EASTERDAY
AKTIVITI

REFLEKSI


MATA PELAJARAN
Pemulihan Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
10.4.2012 (SELASA)
KELAS/MASA
4K6– (0815-0925), (0945-10.55)
TAJUK
Rumusan – Punca rakyat tak sihat.
HASIL PEMBELAJARAN
Pelajar dapat merumus petikan menggunakan ayat sendiri.
AKTIVITI
1.Pelajar baca petikan yang diedarkan.
2.Pelajar buat latihan merumus tanpa bantuan guru.
REFLEKSI
*Guru masuk 0815 sehingga 9.00 kerana diperlukan menjawab soalan Audit di Bilik Akses. Masuk pukul 10.20 untuk meneruskan P&P. Pelajar masih lemah buat rumusan. Masih tidak dapat mengecam ayat tersurat apa lagi fakta tersirat.

MATA PELAJARAN
Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
11.4.2012 (RABU)
RABU
 5K6 (1055-1240)  & 4K6 (11.30-12.40)
TAJUK

HASIL PEMBELAJARAN
CUTI UMUM SEMPENA HAREI JADI YM AGONG
AKTIVITI

Refleksi


MATA PELAJARAN
Pemulihan   Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
12.4.2012 (KHAMIS)
KELAS/MASA
4K6 (0705-0815)
TAJUK
Rumusan – Punca rakyat tak sihat
HASIL PEMBELAJARAN
Pelajar dapat merumus petikan menggunakan ayat sendiri.
AKTIVITI
1.Pelajar yg terpilih baca ayat demi ayat hasil rumusan mereka.
2.Guru perbetulkan satu demi satu ayat supaya semua pelajar belajar.
REFLEKSI
Pelajar didapati belajar tentang yang diperbetulkan bersama.

MATA PELAJARAN
Pemulihan   Bahasa Melayu dan Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
12.4.2012 (KHAMIS)
KELAS/MASA
 5K6– (1055-11.30)
TAJUK
Rumusan – Punca rakyat tak sihat - sambungan
HASIL PEMBELAJARAN
Pelajar dapat merumus petikan menggunakan ayat sendiri.
AKTIVITI
1.Pelajar baca petikan yang diedarkan.
2.Pelajar buat latihan merumus tanpa bantuan guru.
REFLEKSI
P&P di atas dijalankan kerana guru bersama Cik Anne Rungai, Audit yang datangh mengaudit Aset. Guru ialah Pegawai Aset.
P&P ditangguh hari Isnin 16.4.2012.

MATA PELAJARAN
Pemulihan   Bahasa Melayu dab Bahasa Melayu
TARIKH/HARI
30.3.2012 (JUMAAT)
KELAS/MASA
4K6– (1015-925) –
TAJUK
Pemahaman – Petikan Rumusan
HASIL PEMBELAJARAN
Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dengan menggunakan ayat yang penuh, gramatis dan bervariasi.
AKTIVITI
1.Pelajar baca petikan.
2.Soal jawab lisan. Guru semak/tegur kesilapan tatabahasea dan variasi ayat yang stereotaip.
3.Latihan bertulis.
REFLEKSI
50% pelajar sudah tahu dan ikut cara menjawab soalan pemahaman seperti yang dikehendaki guru.Pelajar malas (tak buat latihan, malas berfikir, tak ada motivasiu) ditegur.

No comments: