MINGGU 37 ( 12 – 16 .9.2011)
MATA PELAJARAN | Pemulihan Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 12.9.2011 (ISNIN) |
KELAS/MASA | 4K3– (0815-0925) |
TAJUK | Sambungan Latihan Pada Khamis – memisahkan ayat |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat mengenal pasti jumlah ayat dalam ayat majmuk dan memisahkannya kepada ayat-ayat besar dan ayat kecil. |
AKTIVITI | 1.Pelajar menyatakan jawapan. |
REFLEKSI | Hanya pelajar prempuan menunjukkan minat mendengar penjelasan guru. Pelajar lelaki terpaksa rela mendengar. Sangat menyedihkan.Hanya dua pelajar lelaki berminat belajar,. Kerja rumah: baca ms 143-152 Harga Remaja untuk Khamis. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 13.9.2011 (SELASA) |
KELAS/MASA | 4K4 – (0705-0815) |
TAJUK | Sambungan Pemahaman Pemain Catur. |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman demnhgan menggunakan ayat yang gramatis. |
AKTIVITI | 1.Pelajar menjawab soalan. |
REFLEKSI | Hanya 5 0rang Pelajar membaca. Yang lain (29 orang) tidak habis membaca. Guru amat kecewa |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH/HARI | 13.9.2011 ( SELASA) |
KELAS/MASA | 4K8 – (0815-0925) |
TAJUK | KOMSAS – Permainan Catur |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar membaca dan menjawab soalan-soalan mudah. |
AKTIVITI | 1.Pelajar membaca muka surat 1-2. |
REFLEKSI | Hanya 1 orang yang ada membaca muka surat 143-152. Yang tidak habis dan ada yang langsung tidak membaca. Sungguh mengecwakan. Akhirnya guru bercakap tentang prwatakan Uj dan Um sambil menerangkan pertatakan Uj dan Um. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 14.9.2011 ( RABU) |
KELAS/MASA | 4K4– (0705-0815) |
TAJUK | Rumusan |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat membina ayat untuk mengungkapkan isu utama dan isi-isi tersurat. |
AKTIVITI | 1.Pelajar baca petkan. 4.Rumusan guru. |
REFLEKSI | Pelajar mengambil masa 30 minit untuk selesai membaca petikan dan mula menulis. Hanya 6 orang pelajar didapati mengingati pelajaran lalu. Yang lain seolah-solah tidak pernah membuat rumusan. Guru masih banyak membimbing pelajar mengenal pasti isi tersutat dan membetulkan ayat pelajar. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 14.9. 2011 (RABU) |
KELAS/MASA | 4K8– (1130-1240) |
TAJUK | Rumusan |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat membaca petikan dengan betul dan menjawab soalan-soalan mudah guru. |
AKTIVITI | 1.Pelajar baca petikan. |
REFLEKSI | Lebih 30 minit untuk sesi membaca. Pelajar sangat lambat membaca. Ada 4 orang tidak mahu ikut pelajaran. Guru tidak boleh apa-apa. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 15.9. 2011 (KHAMIS) |
KELAS/MASA | 4K8– (0705-0825) |
TAJUK | Pemahaman – Kesan Negatif Penggunaan T/B dalam kalangan pelajar |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menjawab soalan mudah dan membaca nyaring petikan. |
AKTIVITI | 1.Pelajar baca nyaring petikan. |
REFLEKSI | Hanya 3 orang yang mahu secara serius mengikuti p&p. Yang lain terpaksa rela. |
MATA PELAJARAN | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
TARIKH | 15.9. 2011 (KHAMIS) |
KELAS/MASA | 4K3– (1055-1110) |
TAJUK | Pemaham - Kesan Negatif Penggunaan T/B dalam kalangan pelajar |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menjawab soalan mudah dan membaca nyaring petikan. |
AKTIVITI | 1.Pelajar baca nyaring petikan. |
REFLEKSI | P&P dijalankan dengan baiknya. Hanya sekuimpulan kecil yang kurang berminat. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 16.9.2011 (JUMAAT) |
KELAS/MASA | 4K4– (0940-1040) |
TAJUK | |
HASIL PEMBELAJARAN | CUTI MENYAMBUT KEMERDEKAAN MALAYSIA |
AKTIVITI | YANG KE 54 DAN HARI PENUBUHAN MALAYSIA |
REFLEKSI | |
No comments:
Post a Comment