MINGGU 17 (25 – 29 APRIL 2011)
MATA PELAJARAN | Bahasa Melayu |
TARIKH/HARI | 25.4.2011 ( ISNIN) |
KELAS/MASA | 4K8– (0815-0925) |
TAJUK | |
HASIL PEMBELAJARAN | |
AKTIVITI | CUTI PERISTIWA SEMPENA EASTER MONDAY |
ABM | |
REFLEKSI | |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 26.4.2011 (SELASA) |
KELAS/MASA | 4K8 – (0945-1055) |
TAJUK | Ujian Lisan |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menyatakan petikan rumusan yang diberikan secara lisan. |
AKTIVITI | 1.Pelajar diberikan petikan rumusan. |
SISTEM BAHASA | |
REFLEKSI | P&P masih terkawal. Pelajar kelas ini sukar dikawal. Mental yang kacau.Cepat bosan dan suka menjerit semasa bercakap dengan rakan. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH/HARI | 27.4..2011 ( RABU) |
KELAS/MASA | 4K8– (10.20-11.30), 4K4 – (0815-0925) |
TAJUK | UJIAN LISAN |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menyatakan hasil rumusan secara lisan sselain yang ditulis. |
AKTIVITI | 1.Pelajar yang diuji ditanya soalan berknaan teks yang diberikan. |
ABM | Teks rumusan |
REFLEKSI | Ada pelajar yang tidak paandai membaca ditanya soalan bebas untuk memastikan bercakap tentang tajuk bebas. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 28.4.2011 ( KHAMIS) |
KELAS/MASA | 4K8– ( 1055-1240 ) dan 4K4 0705-0815) |
TAJUK | KOMSAS – Melunas Rindu |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat menyatakan perwatakan tentang watak-watak yang tedapat dalam Melunas Rindu. |
AKTIVITI | 1.Pelajar baca sinopsis untuk membantu pelajar mengingat novel telah dibaca. |
SISTEM BAHASA | |
REFLEKSI | Pelajar Tingkatan 4K8 sangat sukar untuk digerakkan belajar. Hanya empat orang sahaja yang dikenal pasti mampu mengikuti pelajaran dan itu pun mereka tidak boleh memberi fokus melebihi 30 minit. (Nicholas, Mitchel, Jeflin dan Ayuna) |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 29.4.2011 (JUMAAT) |
KELAS/MASA | 4K4– (1040-1130) |
TAJUK | Komsas: Mengesan Nilai Dalam Novel Melunas Rindu |
HASIL PEMBELAJARAN | Pelajar dapat merumus nilai yang terdapat dalam novel melalui latihan berkumpulan. |
AKTIVITI | 1.Pelajar diberikan latihan untuk dibincang dalam kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar menjalankan aktiviti dengan baik. Mereka Berjaya mengesan nilai dan menyatakan contoh peristiwa. |
No comments:
Post a Comment