PERKARA: | RANCANGAN PELAJARAN HARIANBM |
Minggu: 34 | Hari: Selasa |
Tarikh:18.8.2009 | Mata Pelajaran:Bahasa Malaysia |
Masa: | 0200-0310 Tingkatan: 6AK1 & 6AK5 |
Tajuk: | Rumusan |
Rujukan: | Petikan (Peranan Bank) |
Objektif: | Pelajar dapat merumuskan petikan dengan menggunakan perkataan sendiri taanpa menukarkan maksud asal teks. |
BBM: | Teks |
Nilai: | Hormat ibu bapa |
KemahiranGenerik: | Kemahiran Belajar - baca kritis dan analisis teks |
Aktiviti: | 1. Pelajar baca teks. 2. Guru tanya soalan. 3. Pelajar tulis ayat rumus di papan hitam. 4. Bincang. 5. Ulang 1 -3. 6. Pelajar hantar hasil kerja. |
RefleRReflefksiksi: | Tidak semua pelajar dapat menghabiskan rumusan di kelas. |
PERKARA: | RANCANGAN PELAJARAN HARIANBM |
Minggu: 34 | Hari: Selasa |
Tarikh:18.8.2009 | MataPelajaran:Bahasa Malaysia |
Masa: | 0325-0435 Tingkatan: 6RK1 |
Tajuk: | Rumusan |
Rujukan: | Petikan (Peranan Bank) |
Objektif: | Pelajar dapat merumuskan petikan dengan menggunakan perkataan sendiri tanpa menukarkan maksud asal teks. |
BBM: | - |
Nilai: | Hormat dan tanggungjawab insan |
KemahiranGenerik: | Kemahiran Belajar - baca kritis dan menilai maklumat |
Aktiviti: | 1. Pelajar baca teks. 2. Guru tanya soalan. 3. Pelajar tulis ayat rumus di papan hitam. 4. Bincang. 5. Ulang 1 -3. 6. Pelajar hantar hasil kerja |
RefleRReflefksiksi: | Lebih kurang 10 orang pelajar didapati kurang mahir dan teliti semasa membaca dan menyebabkan mereka menulis rumusan yang agak kabur malah bertentangan dengan teks asal. Hal ini diperjelaskan semasa itu juga. |
No comments:
Post a Comment