M17 21.4.2014 - 25.4.2014
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
21.4.2014 ( ISNIN)
|
KELAS/MASA
|
5S2 (1020-1055)
|
TAJUK
|
KOMSAS - Novel Kabus di Perbukitan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelaar dapat merumuskan certa melalui penulisan watak utama
dalam novel tersebut. |
AKTIVITI
|
1. Guru soal pelajar dengan soalan-soalan yang mengarahkan
pelajar menulis watak tersebut secara fizikal dan seterusnya perwatakan berserakan buktinya.
2. Pelajar menulis dan menghantar kerja.
3.Guru semak serta merta. |
REFLEKSI
|
Hanya 40% pejar menghabiskan kerja. Yang lain masih ada
belum habis membaca novel tersebut. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
22.4.2014 (SELASA)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (1020-1130) & 5S2 (1020-1130)
|
TAJUK
|
KOMSAS - Novel Kabus di Perbukitan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelaar dapat merumuskan certa melalui penulisan
watak utama dalam novel tersebut. |
AKTIVITI
|
3. Guru soal pelajar dengan soalan-soalan yang mengarahkan
pelajar menulis watak tersebut secara fizikal dan seterusnya perwatakan berserakan buktinya.
4. Pelajar menulis dan menghantar kerja.
3.Guru semak serta merta. |
REFLEKSI
|
Hanya 60% pejar menghabiskan kerja. Yang lain masih ada
belum habis membaca novel tersebut. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
23.4.2014 (RABU)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (0705-0815)
|
TAJUK
|
Karangan - Menangani Stres
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menyatakan isu utama dan menyatakan isi-isi karangan da meulis pendahuluan di umah dan menulis
huraian satu isi dalan kelas. |
AKTIVITI
|
1.Guru baca soalan soalan dan tulis soalan di papan ulis.
2. Pelajar baca soalan dan garisi kata kunci. 3.Pelajar beri maksud kata kunci (sinonim) 4.Pelajar nyatakan isi-isi utama. 5.Pelajar pilih isi utama dan menghuraikan isi. Guru bimbing. |
REFLEKSI
|
Pelajar hanya banyak bertanyakn soalan dan kemudian
memilih untuk membuat pendahuluan dahulu. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
24.4.2014 (KHAMIS)
|
KELAS/MASA
|
5S2 – 0715-0815
|
TAJUK
|
KOMSAS - Pungut
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dan soalan tatabahasa.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar beri makna perkataan sukar. 3.Pelajar mejawab soalan secara lisan. 4.Pelajar menjawab soalan pemahaman secara bertulis. 5.Guru dan pelajar berbincang tentang jawapan. Guru bimbing cara menjawab soalan dan jawapan.. |
REFLEKSI
|
Pelajar masih lemah dalam memberi makna perkataan.
Sua tunggu jawapan. |
MATA PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
25.4.2014 (JUMAAT)
|
KELAS/MASA
|
5MPV– 0715-0815
|
TAJUK
|
KOMSAS - Pungut
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar dapat menjawab soalan pemahaman dan
soalan tatabahasa. |
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan.
2.Pelajar beri makna perkataan sukar. 3.Pelajar mejawab soalan secara lisan. 4.Pelajar menjawab soalan pemahaman secara bertulis. 5.Guru dan pelajar berbincang tentang jawapan. Guru bimbing cara menjawab soalan dan jawapan.. |
REFLEKSI
|
Pelajar masih lemah dalam memberi makna perkataan.
Sua tunggu jawapan. |
No comments:
Post a Comment