MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
7.10.2013
|
KELAS/MASA
|
5MPV
|
TAJUK
|
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
PMR masih
dijalankan. Blok A digunakan menempatkan 455 calon PMR – Pelajar cuti
belajar.
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
8.10.2013/Selasa
|
KELAS/MASA
|
5K10 (0945-1055)
|
TAJUK
|
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
PMR masih
dijalankan. Blok A digunakan menempatkan 455 calon PMR – Pelajar cuti
belajar.
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
9.10.2013/Rabu
|
KELAS/MASA
|
5K10 (0705 -0815)
|
TAJUK
|
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
PMR masih
dijalakan.
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
9.10.2013
(Rabu)
|
KELAS/MASA
|
5MPV (0945-1055)
|
TAJUK
|
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
PMR masih
dijalankan.
|
AKTIVITI
|
|
REFLEKSI
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
10.10.2013/Khamis
|
KELAS/MASA
|
5MPV(0815-0945)
|
TAJUK
|
Megenal
pasti isi karangan – Ancaman Penjenayah Siber
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat mengenal pasti isi bagi tajuk karangan.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca dan garisi kata kunci dalam soalan.
2.Pelajar beri makna atau sinonim pada kata kunci. 3.Pelajar fikirkan isi yang relevan bag soalan. 4.Pelajar lain hurakan isi berdasarkan soalan 4W1H. 5.Contoh baik dan lemah ditulis di papan tulis. |
REFLEKSI
|
Ada 4-7 orang pelajar keliru akan kehendak soalan.
Seperti dijangka mereka menyenaraikan ancaman kafe siber seperti dalam gambar
buan berdasarka soalan. Ayat topik pelajar masih lagi kurang mantap.
|
MATA
PELAJARAN
|
Bahasa Melayu
|
TARIKH/HARI
|
10.10.2013/Khamis
|
KELAS/MASA
|
5K10
(1130-1240)
|
TAJUK
|
Tatabahasa
–sambung dan pecah ayat
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar
dapat menyambung ayat dengan kata hubung dan memecahkannya kepada ayat
tunggal.
|
AKTIVITI
|
1.Pelajar baca petikan yang mengandungi perenggan yang
diungkapi satu ayat panjang.
2.Pelajar pecahkan ayat dan menuisnya di papan tulis. 3.Guru tunjukkan kesilapan pelajar. 4.Pelajar pecahkan ayat berdasarkan ayat panjang yang diberikan guru. |
REFLEKSI
|
P&P di atas berjaya memujuk pelajar diam dan
membuat latihan. Masa baki ada 10 minit. Pelajar enggan buat kerja tambahan. Guru
sukar mengawal pelajar. Inilah kelas 5K10 atau sama dengan kelas 5N.
|
No comments:
Post a Comment