Tingkatan | Tingkatan 6AK1 |
Tajuk | Pembetulan Kertas 910/2 |
Aktiviti | 1.Perbincangan |
Refleksi/Catatan | Pengajaran dan pembelajaran hari ini dijalankan agak perlahan kerana mengambil kira kesediaan pelajar yang baru balik dari cuti panjang. Guru turut memotivasi pelajar. |
M1/rph 2
Tingkatan | Tingkatan 6AK1 |
Tajuk | Sambungan Karangan Kertas 910/2 |
| 1. Guru menerangkan penggunaan frasa dan klausa yang salah tatabahasa dan semantiknya. |
Refleksi/Catatan | Pelajar agak sukar memahami penerangan guru tentang sebab ayat yang digunakan salah. Namun setelah ditunjukkan contoh yang betul pelajar mula faham. Pelajar dapat menyatakan perbezaan antara frasa dan klausa.
|
M1/rph 3
Tingkatan | Tingkatan 6AK1 |
Tajuk | Sambungan Pembetulan Kertas 910/2 |
| 1.Pelajar diminta menukarkan dialog dari ayat ke ayat. |
Refleksi/Catatan | Aktiviti seperti di atas dijalankan namun pelajar respon pelajar masih kurang aktif. Pelajar lebih suka mencatat jawapan guru walaupun mereka diberi peluang utuk mencuba. |
M1/rph 4
Tingkatan | Tingkatan 6AK1 |
Tajuk | Sambungan Pembetulan Kertas 910/2 |
| 1.Pelajar diminta menukarkan laras undang-undang dari ayat ke ayat. |
Refleksi/Catatan | Pelajar dapat membuat dengan baiknya selepas contoh pertama dibincangkan. Ada dua pelajar didapati tidak dapat mengikuti pelajaran. (Amirul dan Nursharul). |
No comments:
Post a Comment