Friday, August 6, 2010

M31

M31: (2-6 Ogos 2010)                     /rph ..1 & 2

Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa  

Tingkatan 6RK1 & 6tAK1 Bahasa Melayu 2.8.2010 Isnin 0815 -0945 & 09.45 – 10.55

Tajuk Subtajuk Objektif

Alih bahasa
Bahasa Klasik (dialog)
Pelajar dapat memindahkan laras bahasa klasik ke laras bahasa Melayu moden (ayat penyata)

Aktiviti 

1. Pelajar buat latihan.
2.Pembetulan bersama dalam kelas.
3. Pelajar nyatakan jawapan.

Refleksi 

Latihan tidak dapat dibuat sehabisnya. Tangguh esok.

M31                         / rph..3 & 4

Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa  

Tingkatan 6AK1 & 6RK1 Bahasa Melayu 3.8.2010
Selasa 0815 -0945 & 1055-1155

Tajuk Subtajuk Objektif 

Latihan Pengukuhan – Alih bahasa klasik
Dialog Bahasa Klasik
Pelajar dapat mengenal pasti laras klasik unyukl ditukar ke ayat penyata biasa.

Aktiviti 

1.Pelajar buat latihan.
2.Pembetulan dan perbincangan.
3.Guru rumus jawapan pelajar

M31:          /rph ..5

Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa

Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 4.8.2010
Rabu 0815 -0945

Tajuk Subtajuk Objektif 

Sintaksis
Ayat Majmuk
Pelajar dapat mengenal pasti ciri-ciri ayat majmuk dan memetakan nota.

Aktiviti 

1.Guru menerangkan konsep ayat majmuk.
2.Pelajar buat nota.
3.Perbinangan

Refleksi 

Pelajar ada buat nota. Ada juga duduk diam tak bermaya seperti hilang harapan. Ada orang yang sama tidak hadir.

M31 /rph..6

Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa  

Tingkatan 6RK1 Bahasa Melayu 4.8.2010
Khamis
0945-10.40

Tajuk Subtajuk Objektif

Morfologi
Pengenalan
Pelajar dapat menyatakan takrif morfologi dan bidang kajian dalam morfologi.

Aktiviti 

1.Penerangan oleh guru.
2.Pelajar buat nota.
3.Soal jawab untuk kukuhkan pemahaman.

Refleksi 

Pelajar cuba mengikuti penerangan dan telah menjawab soalan yang diajukan. Walau bagaimanapun 7 orang pelajar tidak hadir.


M31                                        rph../7

Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa

Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 6.8.2010

Jumaat 1055-1130

Tajuk Subtajuk Objektif 

Analisis Teks
Kesilapan Frasa (FA,FN,FSN,FK) dan Salah Struktur
Pelajar dapat mengenal pasti kesilapan dan menyatakan ulasannya.

Aktiviiti

1.Pelajar buat latihan.
2.Perbincangan.
3.Pelajar buat pembetulan.

Refleksi 

Pelajar yang sama masih tidak dapat menytakan ulasan kesilapan dengan tepat.

No comments: