M15 (12-16.4.2010) /rph 1
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 12.04.2010 Isnin 0945-1055 |
Tajuk Subtajuk Objektif | Pengenalan Sintaksis Pola Ayat Dasar dan definisi ayat Pelajar dapat menyatakan konsep ayat dan defiisi ayat dasar. |
Aktiviti | 1.Guru menjelaskan konsep (sintaksis, kata frasa,ayat dan klausa) 2.Soal jawab untuk memberi peluang pelajar bertanyakan soalan. 3. Pelajar menyalin perbincangan. Guru semak. |
Refleksi | 70% pelajar menyatakan faham akan penjelasan guru khususnyya berkenaan dengan |
M15 /rph.2
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 13.04.2010 Selasa 0825-0925 |
Tajuk Subtajuk Objektif | Membuat Rumusan Tabungan dan tujuannya Pelajar dapat merumuskan petikan dan menghasilkan rumusan yang memperlihatkan wacana dari aspek runtutan isi yang tidak berulang. |
Aktiviti | 1.Pelajar baca dan buat rumusan. 2. Bincang hasil Guru unakan teknik soalan untuk bantu pelajar ambil hanya isi penting 3. Pelajar hantar hasil kerja dan guru semak. |
Refleksi | Hanya 6 orang pelajar yang menghantar tepat pada masa . Yang lain berjanji hantar esoknya. |
M15 /rph..3
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu 14.04.2010 Rabu 0945-1050 |
Tajuk Subtajuk Objektif | Pembentangan Frasa Nama oleh Kumpulan Pelajar Binaan Frasa Nama Pelajar dapat merumuskan definisi bbinaan frasa nama dan membuat nota ringkas dalam bentuk peta minda. |
Aktiviti | 1.Kumpulan membentang tugasan. 2.Bincang hasil bentang dari aspek ketepatan penyampaian isi dan konsep. |
Refleksi | 5 orang pelajar lelaki di padang bantu AJK bola baling zon Samarahan. Pembentangan memuaskan. |
M15 /rph 4
Tingkatan Mata Pelajaran Tarikh Hari Masa | Tingkatan 6AK1 Bahasa Melayu Jumaat 1040-1140 |
Tajuk Subtajuk Objektif | Analisis Teks Kesilapan frasa kerja, frasa nama dan struktur ayat. Pelajar dapat mengenal pasti ulasan bagi setiap kesilapan. |
Aktiviti | 1.Pelajar buat latihan. 2.Perbincangan. 3.Pelajar buat pembetulan. |
Refleksi | Pelajar belum dapat menguasai cara mengulas yang tepat. |
No comments:
Post a Comment